Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

Βόμβα για την υγεία οι νέοι λαμπτήρες

Βόμβα για την υγεία οι νέοι λαμπτήρες

http://www.zougla.gr/Uploads/apanospik/251010lampINSIDE.jpg
 
Ωστόσο, οι ηλεκτρολόγοι εμφανίζονται καθησυχαστικοί. Ο ηλεκτρολόγος Θανάσης Ολυμπίτης, μιλώντας στην εφημερίδα VETO, διευκρινίζει ότι οι πιθανότητες μία τέτοια λάμπα να σπάσει κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της από μία απότομη αυξομείωση της τάσης του ηλεκτρικού ρεύματος είναι ελάχιστες και η προσοχή μας πρέπει να επικεντρωθεί στη διαδικασία τοποθέτησης και αφαίρεσής τους.

Ο διδάκτορας Φασματοσκοπίας και Φυσικοχημείας Σπύρος Κιτσινέλης τονίζει ότι ο κίνδυνος από την υπεριώδη ακτινοβολία κατά τη λειτουργία της λάμπας είναι ασήμαντος και βρίσκεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα απ' όσο όταν κάνουμε σολάριουμ.

Οι λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας, βάσει οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αντικατέστησαν τους ενεργοβόρους λαμπτήρες πυρακτώσεως, οι οποίοι δεν παράγονται πλέον. Όσοι βρίσκονται στα καταστήματα προέρχονται από στοκ των εργοστασίων κατασκευής.

Σε περίπτωση ατυχήματος καλούμε την Πυροσβεστική

Αν μία λάμπα εξοικονόμησης ενέργειας σπάσει κατά την τοποθέτηση ή την αφαίρεσή της, δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ηλεκτρική σκούπα, για να συλλέξουμε τα απορρίμματα, γιατί αυτή θα μολυνθεί, όπως και κάθε άλλο εργαλείο ή συσκευή που θα χρησιμοποιήσουμε.
Όλοι όσοι βρίσκονται στον χώρο, άνθρωποι και ζώα, πρέπει να μετακινηθούν άμεσα από το σημείο όπου βρίσκονται τα συντρίμμια της λάμπας, πρέπει να σφραγιστεί ο χώρος και να κλείσουν τα συστήματα εξαερισμού.
Τα ρούχα και τα παπούτσια πρέπει να αλλαχθούν και να καταστραφούν. Συλλέγουμε τα απορρίμματα φορώντας γάντια, τα τοποθετούμε σε μία σακούλα, την οποία βάζουμε εν συνεχεία σε άλλη σακούλα και καλούμε την Πυροσβεστική για να την παραλάβει.
Οπωσδήποτε ανακύκλωση

Η ανακύκλωση των λαμπτήρων εξοικονόμησης ενέργειας είναι από τον νόμο υποχρεωτική και απαγορεύεται η εναπόθεσή τους σε κάδους απορριμμάτων. Η ανακύκλωση μπορεί να γίνει σε συγκεκριμένα σούπερ μάρκετ, σε καταστήματα ηλεκτρολογικού εξοπλισμού και σε σημεία που έχουν καθοριστεί από τους δήμους που είναι συμβεβλημένοι με την εταιρεία «Ανακύκλωση Α.Ε». Σημειώνεται ότι τα σημεία ανακύκλωσης έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι και είναι 1.300 σε όλη τη χώρα, ενώ προβλέπεται ότι μέχρι τέλος του έτους θα φθάσουν τα 2.000.

Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

χρονια πολλα σε ολους

χρονια πολλα σε ολους!να ειστε ολοι καλα υγιεις και δυνατοι με το αγιο πνευμα των χριστουγγενων να σας φωτιζει παντα!!

δεν ξεχναμε να χαμογελαμε ..κανει καλο σε ολους και δινει κουραγιο και ελπιδα στους συνανθρωπους μας.


ενα μεγαλο ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ για τον Αργυρη,που τετοιες μερες περναει δυσκολες ωρες στο νοσοκομειο χαλκιδος,αλλα και για ολους οσους θα περασουν τις γιορτες μεσα σε νοσοκομεια.. θα προσευχομαστε για ολους σας..

  να ειναι ολοι γεροι και δυνατοι και να επιστρεψουν γρηγορα παλι στην ζωη τους,υγιεις και δημιουργικοι περισσοτερο απο καθε αλλη φορα!!

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

«Συγχαρητήρια… αποτύχατε»!


moodys_copyΑυτό είναι το μήνυμα που θα στείλουν οι αγορές στην Ελλάδα, παρότι «ματώνει» για την εφαρμογή του μνημονίου, καθώς έγκυρες πληροφορίες του “S10” αναφέρουν ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011 έρχονται νέες υποβαθμίσεις του ελληνικού χρέους από την S&P και την Moodys. Ακόμη και το ΔΝΤ εκτιμά ότι η χώρα δεν θα μπορέσει να δανεισθεί με ανεκτό κόστος από τις αγορές νωρίτερα από τα μέσα του 2013!
Οι πληροφορίες του “S10” αναφέρουν, ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011, όταν αναμένεται να ξεσπάσει και νέα θύελλα στις περιφερειακές αγορές ομολόγων της Ευρωζώνης, λόγω της αδυναμίας των ηγετών να παρουσιάσουν μια συνεκτική λύση στο πρόβλημα υπερχρέωσης των αδύναμων οικονομιών, οι δύο κορυφαίοι οίκοι πιστοληπτικών αξιολογήσεων θα κάνουν πράξη τις προειδοποιήσεις τους για νέες υποβαθμίσεις του ελληνικού χρέους, που θα φέρουν την Ελλάδα σε ακόμη μεγαλύτερη απόσταση από το όνειρο της επιστροφής στις αγορές ομολόγων για δανεισμό.
Οι νέες υποβαθμίσεις θα συμπαρασύρουν και τις τράπεζες, που προβλέπεται ότι θα αντιμετωπίσουν ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις στη ρευστότητά τους. Γι’ αυτό άλλωστε και η κυβέρνηση ήδη έχει μοιράσει νέο «πακέτο» εγγυήσεων στο τραπεζικό σύστημα, ύψους 25 δις. ευρώ, ώστε να διαθέτουν οι τράπεζες επαρκή καλύμματα για πρόσθετο δανεισμό από την ΕΚΤ, ο οποίος ήδη έχει φθάσει τα 95 δις. ευρώ.
Η S&P και η Moodys αναμένεται ότι θα δικαιολογήσουν με διαφορετικό τρόπο τις αναμενόμενες υποβαθμίσεις των ελληνικών ομολόγων σε κατηγορία ακόμη χαμηλότερη από το επίπεδο του “junk” («σκουπίδια»), όπου κατατάσσονται ήδη:
n  Η μεν S&P εκτιμάται ότι θα επικεντρώσει την ανάλυσή της στους πρόσθετους κινδύνους που δημιουργεί για τους επενδυτές που αγοράζουν ελληνικά ομόλογα η νέα αρχιτεκτονική της Ευρωζώνης, με το μόνιμο μηχανισμό στήριξης και την πρόβλεψη για «κούρεμα» των πιστωτών, όταν μια χώρα κρίνεται ότι δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει με βιώσιμο τρόπο το χρέος της. Τα ελληνικά ομόλογα αναμένεται ότι θα είναι τα πρώτα που θα πληρώσουν βαρύ τίμημα για την επιμονή της Γερμανίας να χωρίσει τις αγορές ομολόγων της Ευρωζώνης σε δύο ταχύτητες, με τους «ουραγούς» της ασθενούς περιφέρειας να δανείζονται μονίμως με πολύ υψηλότερο κόστος, λόγω του κινδύνου αναδιάρθρωσης του χρέους τους. Θα ακολουθήσουν, όμως, όπως εκτιμάται, υποβαθμίσεις και άλλων χωρών της περιφέρειας, λόγω του ίδιου κινδύνου, καθώς οι αποφάσεις της τελευταίας Συνόδου Κορυφής για το μόνιμο Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας θα συμπαρασύρουν σε χαμηλότερες αξιολογήσεις όλες τις ασθενείς χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας.
n  Η Moodys, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα εστιάσει περισσότερο την ανάλυσή της στα αδιέξοδα που συναντά το τριετές σταθεροποιητικό πρόγραμμα που εφαρμόζει η Ελλάδα. Όπως φάνηκε και από την προειδοποιητική ανακοίνωση που εξέδωσε η Moodys  στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, ο διεθνής οίκος, παρότι αναγνωρίζει την πρόοδο που έχει πραγματοποιήσει η Ελλάδα στη μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος αλλά και στην προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών, εκτιμά ότι μάλλον η χώρα θα χάσει «το στοίχημα του χρέους». Επισημαίνει, μάλιστα, την αδυναμία της κυβέρνησης στην είσπραξη εσόδων και αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο υποβάθμισης-σοκ, περισσότερο από μία βαθμίδα. Η Moodys τονίζει ότι το τεράστιο χρέος της Ελλάδας, που αποκαλύφθηκε ότι είναι υψηλότερο από κάθε πρόβλεψη, είναι πολύ δύσκολο να εξυπηρετηθεί σε περιβάλλον ύφεσης ή «αναιμικής» ανάπτυξης.
Με την αναμενόμενη «διολίσθησή» των ελληνικών ομολόγων σε κατηγορία αξιολόγησης «κάτω από τα σκουπίδια», η Ελλάδα φαίνεται ότι χάνει οριστικά το βασικό στόχο του μνημονίου, να επιστρέψει στις αγορές το αργότερο μέσα στο 2012. Ακόμη και το ΔΝΤ φαίνεται πλέον ότι έχει εγκαταλείψει το στόχο αυτό, αφήνοντας να πλανώνται πολλά ερωτηματικά για το μέλλον της Ελλάδας και τον κίνδυνο χρεοκοπίας της χώρας, αν δεν χορηγηθεί ακόμη ένα δάνειο από τους επίσημους πιστωτές, ώστε να καλυφθεί η «τρύπα» που θα ανοίξει στο δανειακό πρόγραμμα της χώρας, λόγω της αδυναμίας δανεισμού.
Το ΔΝΤ στην τελευταία αξιολόγηση της οικονομίας, και ειδικότερα στο κεφάλαιο όπου αναλύει τη βιωσιμότητα εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους, τονίζει ότι έχει αλλάξει, μετά την αποκάλυψη των νέων στοιχείων για το χρέος, την πρόβλεψή του για το spread των ελληνικών ομολόγων. Τώρα εκτιμά, ότι η Ελλάδα θα χρειασθεί 13 τρίμηνα (!) για να καταφέρει να περιορίσει το spread σε επίπεδα συμβατά με τη βιώσιμη εξυπηρέτηση του ελληνικού χρέους από τις αγορές, δηλαδή κοντά στις 300 μονάδες βάσης. Αυτό σημαίνει, ότι η χώρα στην καλύτερη περίπτωση θα μπορεί να δανεισθεί με ανεκτό κόστος από τις αγορές το 2013.
Σε τελευταία δημοσκόπηση της Barclays, σε δείγμα 2.000 επενδυτικών οίκων, το ένα τρίτο των ερωτηθέντων είναι πεπεισμένοι ότι στην Ευρωζώνη θα καταγραφεί το 2011 η πρώτη χρεοκοπία κράτους μέλους. Και όλοι αντιλαμβάνονται εύκολα ποια «υποψηφιότητα» χρεοκοπίας «φωτογραφίζουν» οι επενδυτές. Ο καθηγητής Εσουάρ Πράσαντ, πρώην κορυφαίο στέλεχος του ΔΝΤ, τονίζει (μιλώντας στους «Financial Times») ότι το Ταμείο προς το παρόν δεν πιέζει για αναδιαρθρώσεις χρέους στην Ευρωζώνη, λόγω των φόβων για τη σταθερότητα του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος. «Όλοι όμως γνωρίζουν  ότι η αναδιάρθρωση χρέους πλησιάζει και το μόνο ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι πότε ακριβώς θα γίνει», επισημαίνει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κορνέλ….

H ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ

H ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ


dollars-burningΤο χαμηλό συνολικό χρέος της Ελλάδας, η διαχείριση του, η δύσκολη θέση της Γερμανίας, η Ελληνική πραγματικότητα και ο θεμιτός περιορισμός των οφειλών μας

Μία από τις σημαντικότερες πρόσφατες ειδήσεις ήταν αναμφίβολα η «δήλωση» της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (BIS) σχετικά με το ότι, η Ελλάδα έχει ένα από τα μικρότερα συνολικά χρέη (δημόσιο και ιδιωτικό), συγκριτικά με την πλειοψηφία των «δυτικών» χωρών – κάτι που έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν (άρθρα μας: Ο τυφλός γίγαντας, Οι μνηστήρες της Ευρώπης κλπ). Εκτός αυτού η ίδια τράπεζα συμπλήρωσε ότι, η κρίση δανεισμού της Ελλάδας, είναι απόλυτα «διαχειρίσιμη» - ακριβώς λόγω των χαμηλών συνολικών χρεών της (Πίνακας Ι).

ΠΙΝΑΚΑΣ Ι: Συνολικό χρέος 2008 επιλεγμένων κρατών, σε σχέση (%) με το ΑΕΠ

Χώρα
Συν.Χρέος
Τράπεζες
Επιχειρήσεις
Νοικοκυριά
Δημόσιο






Βρετανία
469
202
114
101
52
Ιαπωνία
459
108
96
67
188
Ισπανία
342
75
136
85
47
Ν. Κορέα
331
108
115
80
37
Ελβετία
313
84
75
118
37
Γαλλία
308
81
110
44
73
Ιταλία
298
77
81
40
101
290
56
78
96
60
Γερμανία
274
76
66
62
69
Καναδάς
245
47
54
84
60
Ελλάδα*
230



108
* 2007
Πηγή: McKinsey Global Institute   
Πίνακας: Β. Βιλιάρδος
Σημείωση 1: Τα μεγέθη έχουν διαφοροποιηθεί το 2009, όπως έχουμε αναφέρει σε πίνακες προηγουμένων άρθρων μας
Σημείωση 2: Το ιδιωτικό χρέος είναι το σύνολο του χρέους των τραπεζών, των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, εκτός του δημοσίου.

Εν τούτοις, η συγκεκριμένη είδηση δεν προβλήθηκε – παρά την τεράστια σημασία της, με βάση την οποία εντελώς αδικαιολόγητα οδηγηθήκαμε στην «κατοχή» του ΔΝΤ. Αντίθετα, τα ΜΜΕ εστίασαν την προσοχή τους σε μία άλλη τοποθέτηση της κεντρικής τράπεζας των κεντρικών τραπεζών, η οποία ισχυρίσθηκε ότι, για την άνοδο των επιτοκίων (spreads) των δημοσίων ομολόγων των χωρών της ΕΕ, ευθύνονται από κοινού η Γερμανία και η Γαλλία – επειδή προκλήθηκε από την «επιμονή» τους να συμμετέχουν οι «αγορές», σε ενδεχόμενη «μερική» διαγραφή απαιτήσεων (haircut) από κάποιες υπερχρεωμένες χώρες (κατά την άποψη μας μία εντελώς άδικη κατηγορία, αφού τα επιτόκια έχουν ακολουθήσει από πολύ καιρό πριν ανοδική πορεία).   

Φυσικά, από την πλευρά της BIS, είναι εύλογη η «ενοχοποίηση» κάποιων κρατών, για την αύξηση των επιτοκίων των κρατικών ομολόγων (σε επίπεδα που ξεπερνούν εγκληματικά το ρυθμό ανάπτυξης). Όμως, γιατί αλήθεια «συστοιχίζονται» τα ΜΜΕ με τη θέση της, παρά την εύλογη «απαίτηση» των Γερμανών και των Γάλλων, να συμμετέχουν οι δανειστές σε μία ενδεχόμενη διαγραφή χρεών;

Τόσο οι Γάλλοι, όσο και (ιδιαίτερα) οι Γερμανοί, λειτουργούν με υπερβολική ιδιοτέλεια, αναπτυσσόμενοι εις βάρος των Ευρωπαίων-εταίρων τους. Εν τούτοις όμως, δεν είναι λογικό να «καταδικάζονται» εκ των προτέρων όλες οι ενέργειες τους, χωρίς προηγουμένως να αναλύονται διεξοδικά. Σε μία τέτοια περίπτωση, όταν δηλαδή δεν κρίνονται αντικειμενικά, αλλά με προκατάληψη, απλά ενισχύεται ο εμφύλιο πόλεμος, στον οποίο αναμφίβολα στοχεύουν οι εχθροί της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης.         

Εκτός αυτού, γιατί αλήθεια «υποβαθμίζονται» τα πλεονεκτήματα της χώρας μας, σε σχέση με τους λοιπούς «εταίρους» της, οι οποίοι είναι πολύ περισσότερο χρεωμένοι; Μήπως επειδή εξυπηρετούνται κάποιοι άλλοι σκοποί, οι οποίοι ταιριάζουν, ταυτίζονται καλύτερα, με τους αντίστοιχους των επιδόξων κατακτητών της, όπως αυτοί εκπροσωπούνται από τους συνδίκους του διαβόλου; Ή μήπως απλά προγραμματίζεται η έξοδος της από την Ευρωζώνη η οποία, συνοδευόμενη με μία μεγάλη υποτίμηση του νέου νομίσματος της (30-50%), θα εκτίνασσε σε δυσθεώρητα επίπεδα τόσο το δημόσιο, όσο και το ιδιωτικό χρέος της;

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η σκιώδης διακυβέρνηση μας προφανώς γνωρίζει την «καθαρή θέση» της χώρας μας, όπως εύκολα συμπεραίνεται από τη βιασύνη της να «εκκαθαρίσει» τις ΔΕΚΟ από οφειλές και δαπάνες (ύψος αμοιβών και αριθμός των εργαζομένων, διαγραφή των χρεών τους προς το Ελληνικό Δημόσιο κλπ) - πριν ακόμη «δρομολογήσει» τη λεηλασία τους, δια μέσου της εξαγοράς τους από τις πολυεθνικές-εντολοδόχους της (κατ’ ευφημισμό, ονομάζονται «αποκρατικοποιήσεις»).

Μήπως λοιπόν για τον ίδιο αυτό λόγο αυξάνει παραδόξως και τις τιμές πώλησης των κοινωφελών, κερδοφόρων εταιρειών του δημοσίου, οι οποίες λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ενώ είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο; (όπως για παράδειγμα της ΔΕΗ;). Όλοι φυσικά συμφωνούμε με τον περιορισμό της σπατάλης στις ΔΕΚΟ, ακόμη και με την αύξηση της κερδοφορίας τους - αρκεί όμως τα «έσοδα» τους να μην καταλήξουν στα ταμεία των πολυεθνικών, των τοκογλύφων και των συνδίκων τους. 

Συνεχίζοντας, η Ελλάδα είναι μία από τις ελάχιστες «δυτικές» χώρες, οι οποίες διαθέτουν ακόμη μεγάλη δημόσια περιουσία (περί τα 300 δις €), ανεκμετάλλευτο, ενδεχομένως πλούσιο υπέδαφος, ελάχιστο συνολικό χρέος (252% του ΑΕΠ, όταν στη Μ. Βρετανία ξεπερνάει σήμερα το 500%), καθώς επίσης πολύ κερδοφόρες κοινωφελείς εταιρείες, στην ιδιοκτησία του κράτους (ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΔΕΗ κλπ). Επίσης, σημαντικούς τομείς στην Οικονομία της (τουρισμός, ναυτιλία, ποιοτικά γεωργικά προϊόντα), οι οποίοι δεν έχουν ουσιαστικά το φόβο του μισθολογικού ανταγωνισμού, εκ μέρους των αναπτυσσομένων χωρών (Κίνα, Ινδία, Ρωσία κλπ) – όπως συμβαίνει με τις γερμανικές και άλλες βιομηχανίες. 

Επομένως είναι σε θέση, όπως πολύ σωστά αναφέρει η BIS στην τριμηνιαία της έκθεση (13.12.10), να διαχειρισθεί το δημόσιο χρέος και τα ελλείμματα του προϋπολογισμού της - αρκεί βέβαια να στηριχθεί στην ανάπτυξη, η οποία αποτελεί το μοναδικό δρόμο μείωσης των δημοσίων χρεών, με την ταυτόχρονη αύξηση των ιδιωτικών (το κράτος έχει μεγαλύτερα φορολογικά έσοδα, λόγω αύξησης του ΑΕΠ, ενώ οι επιχειρήσεις επενδύουν δανειζόμενες, λόγω των ευοίωνων προοπτικών κερδοφορίας τους). Γιατί λοιπόν επιλέγεται από την κυβέρνηση μας ο εντελώς αντίθετος δρόμος - ο οποίος οδηγεί, μέσα από μία ύφεση άνευ προηγουμένου, στην ολοκληρωτική καταστροφή της χώρας μας;

Περαιτέρω, τι εμποδίζει αλήθεια την Ελλάδα να αγωνισθεί για τη διαγραφή μέρους των χρεών της (30-40%) όταν, αφενός μεν οι νέοι κάτοχοι των ομολόγων της τα έχουν αποκτήσει ήδη με έκπτωση (discount), ύψους έως και 30%, αφετέρου δε προέρχονται από τα τοκογλυφικά επιτόκια των προστατευομένων της BIS - καθώς επίσης από την εκτεταμένη διαφθορά, η οποία «συμβαδίζει» με την υπερβολική κερδοφορία (κερδοσκοπία) των πολυεθνικών θηρίων (Siemens κλπ); Πόσο μάλλον αφού «συνηγορούν», υπέρ της συμμετοχής των δανειστών σε ενδεχόμενες διαγραφές χρεών, οι ηγετικές δυνάμεις της ΕΕ,  η Γερμανία και η Γαλλία, ενώ τυχόν χρεοκοπία της χώρας μας θα «πυροδοτούσε» μία ασφαλιστική βόμβα μεγατόνων;

Τέλος, ο Πίνακας ΙΙ καταγράφει τις απαιτήσεις των γερμανικών τραπεζών οι οποίες, υποστηριζόμενες από το «Βατικανό του Κεφαλαίου», όπως αποκαλείται συχνά η  BIS, προσπαθούν να αποφύγουν τη συμμετοχή τους στα ρίσκα που οι ίδιες ανέλαβαν, έναντι υψηλών (τοκογλυφικών) προοπτικών κερδοφορίας.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΙ: Εξωτερικές απαιτήσεις (δάνεια) των γερμανικών τραπεζών σε δις €, με ημερομηνία καταγραφής τέλη Αυγούστου 2010

Χώρες
Συνολικά
Τράπεζες
Επιχειρήσεις
Δημόσιο





Μ. Βρετανία
379.579
145.194
228.513
5.872
Γαλλία
167.092
92.403
61.209
13.480
Ισπανία
146.755
62.963
63.439
20.353
Ιταλία
133.296
48.138
45.664
39.494
Λουξεμβούργο
124.503
38.035
84.143
2.325
Ολλανδία
123.527
38.147
79.918
5.462
114.707
43.025
69.318
2.364
Αυστρία
69.098
46.738
9.271
13.089
Πολωνία
44.094
7.512
24.688
11.894
Πορτογαλία
28.685
13.130
9.862
5.693
Ελλάδα
27.990
2.451
7.614
17.925





Ευρώπη
1.524.366



Λοιπός κόσμος
928.625



Γενικό σύνολο
2.452.991



Πηγή: Bundesbank
Πίνακας: Β. Βιλιάρδος

Όπως διαπιστώνουμε από τον Πίνακα ΙΙ, τα συνολικά δάνεια των γερμανικών τραπεζών είναι σχεδόν ανάλογα με το ΑΕΠ της χώρας τους (2.491,40 δις € το 2008) - γεγονός που τεκμηριώνει την «επικινδυνότητα» της Γερμανίας, τη δύσκολη θέση δηλαδή που θα βρεθεί (αύξηση των επιτοκίων δανεισμού της κλπ), εάν τυχόν υπάρξουν σοβαρές «συστημικές αναταράξεις». Ίσως λοιπόν για το λόγο αυτό η Γερμανία συνηγορεί υπέρ της «ελεγχόμενης» διαγραφής μέρους των απαιτήσεων των τραπεζών της, απέναντι σε κάποιες υπερχρεωμένες χώρες. Γιατί λοιπόν εμείς να μην στηρίξουμε την προσπάθεια της;

Κλείνοντας, αυτή θα είναι η βασική αιτία (εκτός από τις μεγάλες ενδοευρωπαϊκές εξαγωγές), για την οποία πιθανότατα η γερμανική κυβέρνηση θα υποστηρίξει τελικά το Ευρώ - παρά την αντίθεση μεγάλου μέρους των Πολιτών της (47%), οι οποίοι θα προτιμούσαν (από άγνοια βέβαια των οικονομικών συνθηκών της χώρας τους, αλλά και των διεθνών συσχετισμών) την επιστροφή στο Μάρκο.    

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ολοκληρώνοντας, με τη διαφθορά να κυμαίνεται «στατιστικά» στα επίπεδα του 8% του ΑΕΠ (άρθρο μας), τα τελευταία δέκα χρόνια «σπαταλήθηκαν» από τις Ελληνικές κυβερνήσεις περί τα 160 δις € (το 50% του σημερινού δημοσίου χρέους μας), προς όφελος τοκογλύφων και πολυεθνικών, για τη «σπατάλη» των οποίων προφανώς δεν είναι υπεύθυνοι οι Έλληνες Πολίτες – όπως δεν είναι επίσης υπεύθυνοι οι Ιρλανδοί, οι Ισπανοί, οι Αμερικανοί και οι Γερμανοί Πολίτες, για τις κερδοσκοπικές ζημίες των τραπεζών τους, τις οποίες όμως τελικά κλήθηκαν οι ίδιοι να πληρώσουν.

Μία ενδεχόμενη λοιπόν διαγραφή δημοσίων χρεών της τάξης του 30-40% δεν είναι μόνο απαραίτητη, αλλά και απολύτως «θεμιτή» – τουλάχιστον όσον αφορά το σύνολο των Ελλήνων Πολιτών, οι οποίοι δεν συμμετείχαν καθόλου στα «πάρτι της διαφθοράς», τα οποία οργάνωναν μεθοδικά οι πολυεθνικοί-διαφθορείς, με «καλεσμένους» τις κυβερνήσεις, τις τελευταίες δεκαετίες (ας μην προσθέσουμε τα πολεμικά χρέη της Γερμανίας απέναντι μας, όπως επίσης το κόστος του εξοπλισμού και της λαθρομετανάστευσης, στα οποία δεν συμμετέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ως όφειλε).    

Διαφορετικά η χώρα μας κινδυνεύει, είτε από την «καταναγκαστική» μεταφορά πόρων, από τον ιδιωτικό στο δημόσιο τομέα (δια μέσου της υπερβολικής φορολόγησης-λεηλασίας, σύμφωνα με τη μέθοδο του ΔΝΤ), είτε από την ελεγχόμενη χρεοκοπία - αφού δεν είναι νομοθετικά κατοχυρωμένη, εξ όσων τουλάχιστον γνωρίζουμε, η απαγόρευση πτώχευσης του δημοσίου.

Αντίθετα, σύμφωνα με τη γερμανική νομοθεσία (παράγραφος 12 του πτωχευτικού Δικαίου), τα περιουσιακά στοιχεία ενός κράτους δεν μπορούν να ρευστοποιηθούν ή να χρησιμοποιηθούν σαν εγγύηση απέναντι στους διεθνείς δανειστές, όπως συμβαίνει με τα μηχανήματα ή με τα ακίνητα μίας ιδιωτικής επιχείρησης. Το ανώτατο νομοθετικό όργανο δε της Γερμανίας (Bundesverfassungsgericht) έχει αποφανθεί, με αμετάκλητη απόφαση του από το 1962 ότι, «Μία χώρα δεν επιτρέπεται να χρεοκοπήσει».

Επομένως, δεν είναι δυνατόν να ζητάει η ίδια η Γερμανία την καθιέρωση της ελεγχόμενης χρεοκοπίας για κάποια κράτη-μέλη της Ευρωζώνης. Πόσο μάλλον όταν κάτι τέτοιο δεν έγινε ούτε από το «Κλαμπ του Παρισιού» (υπεύθυνο για τον διακανονισμό των κρατικών χρεών – με 419 «αναδιαρθρώσεις» 88 χωρών στο «ενεργητικό» του), ούτε από το «Κλαμπ του Λονδίνου» (υπεύθυνο για τη χρεοκοπία/διακανονισμό των χρεών ιδιωτικών τραπεζών απέναντι σε κράτη), στο οποίο (Λονδίνο), όλως παραδόξως, «υπήχθη» το, μάλλον εγκληματικό και ανεύθυνα υπογεγραμμένο,  Ελληνικό μνημόνιο.  

Αθήνα, 16. Δεκεμβρίου 2010