Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

”Οι απειλές των Anonymous…”

Της Αντωνιας Μπουζουκακη

Με αφορμή το άρθρο που αναρτήθηκε στις 22/3/2012 από το http://www.iefimerida.gr  του αγαπητού Άγγελου Μόσχοβα , με τίτλο ”Οι απειλές των Anonymous”  , θα ήθελα να σχολιάσω τα πιο κάτω:

Θα παίξω ένα παιχνιδάκι λοιπόν , προσπαθώντας να αποδομήσω το άρθρο του Άγγελου και θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω κατ’αρχήν , τους λόγους  ύπαρξης  τέτοιων κινημάτων , σαν τους Anonymous και κατά δεύτερο  , το πόσο επικίνδυνα είναι , μπορεί να είναι  αυτά στις κοινωνίες μας.

1)Μπορούν πραγματικά να  ”χακάρουν”  τη C.I.A.  , το NATO , τη SONY και να  δημοσιοποιήσουν τα στοιχεία αστυνομικών που  δείχνουν να έχουν υπερβάλλοντα ζήλο;

Και βέβαια μπορούν , όπως και οι περισσότεροι που έχουν μια σχετικά καλή γνώση από Η/Υ.

Σήμερα , πολλοί από τους χρήστες των Η/Υ   ”χτυπούν”  από μόνοι τους , είτε τράπεζες είτε εταιρίες και ή κλέβουν χρηματικούς λογαριασμούς ή κάνουν βιομηχανική κατασκοπεία .  Σε αντίθεση με αυτούς , οι Anonymous , ούτε κλέβουν χρήματα , ούτε ασκούν το  ”λειτούργημα”  του κατασκόπου. Την ενέργειά τους την εκφράζουν κάνοντας συμβολικές ακτιβιστικές  πράξεις .

 Όπως ανέφεραν και στην εκπομπή του Σ. Δανέζη , ποτέ δεν  ”χακάρουν”  οι ίδιοι αλλά βομβαρδίζουν με όγκο δεδομένων διαφόρους λογαριασμούς  με αποτέλεσμα , αυτοί να  ”πέφτουν”. Άλλο  το ”χακάρισμα”  , λοιπόν για το κέρδος  , και άλλο το  ”ρίξιμο”  λογαριασμών που θεωρούνται ως υπεύθυνοι  για πολλά κοινωνικά προβλήματα  .

2)Η μάσκα , η αλλοιωμένη φωνή και γενικά η ανωνυμία είναι πράξη παράνομη και καταδικαστέα;
Σε έναν κόσμο όπου η ελευθερία έκφρασης και η διεκδίκηση δικαιοσύνης , μπορούν , κάθε στιγμή  να χαρακτηριστούν ως τρομοκρατία  , το να δείχνεις αφελώς την ταυτότητα σου , είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Πόσοι κοινωνικοί αγωνιστές , που παλεύουν για τα αυτονόητα δεν γεμίζουν τις φυλακές του πλανήτη; Ακόμη και ιστορικά να πιάσει κανείς το θέμα , θα δει ότι όλες οι αλλαγές στις κοινωνίες ξεκίνησαν από μικρές ομάδες ανθρώπων που κρατούσαν επτασφράγιστο μυστικό την ύπαρξή τους.

Φανταστείτε την Φιλική Εταιρεία να καλούσε την ημέρα της σύστασής της, αντιπροσωπεία από την Κωνσταντινούπολη και από την Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία . Φανταστείτε τον Ροβεσπιέρο και τον Δαντόν να έκαναν γνωστή την ύπαρξή τους στο παλάτι του Λουδοβίκου. Φανταστείτε τον Μ.Γλέζο  και  τον Λ.Σάντα να πήγαιναν μέρα μεσημέρι στην Ακρόπολη για να κατεβάσουν την Γερμανική σημαία , αφού πρώτα είχαν ενημερώσει τον Γερμανό στρατιωτικό διοικητή της Αθήνας.

Στοιχειώδης αυτοπροστασία λοιπόν , παρέχει η ανωνυμία , απέναντι στο σύστημα και σε όσους θέλουν να διατηρήσουν κεκτημένα και κυριαρχία.

3)”Έχουν γίνει ο φόβος και ο τρόμος των αμερικανικών υπηρεσιών ασφαλείας”;
Και βέβαια έχουν γίνει , καθώς τα σχέδια αυτών των  ”υπηρεσιών” κάθε άλλο παρά ξεκάθαρα , σύννομα και διάφανα είναι. Αφού οι ίδιες , οι μυστικές υπηρεσίες χρησιμοποιούν τα χειρότερα και πιο αντιδημοκρατικά μέσα για να επέμβουν σ’όλες τις γωνιές του πλανήτη , πώς μπορούν να παραπονιούνται ότι κάποιοι τους συμπεριφέρονται αντιδεοντολογικά;
 ’Ολοι γνωρίζουμε τις μεθόδους των C.I.A.  ,  D.I.A.  ,   D.E.A.  ,  N.S.A.  ,   F.B.I.  που χρησιμοποιούν για  να  εξουδετερώσουν  τους ”κατασκευασμένους εχθρούς”   της κυριαρχίας τους.

Κάποιος λοιπόν που χρησιμοποιεί  κάθε τρόπο για να τρομοκρατεί την ανθρωπότητα , έχει το δικαίωμα να χαρακτηρίζει τρομοκράτη , όποιον του αντιμάχεται;
4)Είναι τελικά οι Anonymous τρομοκράτες;   μήπως είναι παιδιά που παίζουν;   μήπως είναι μόδα;   μήπως είναι πληρωμένοι;  μήπως είναι το άλλοθι του συστήματος;

Να τα πάρουμε λοιπόν απ’την αρχή:

α)Δεν έβαλαν ποτέ βόμβες , δεν έκαναν ποτέ ένοπλες ομάδες για να επιτεθούν εναντίον κανενός .  Δεν είδα ποτέ τις ενέργειές τους ως τρομοκρατικές , παρά μόνο ως αντίδραση σε ένα σύστημα που παράγει αδικίες και ανισότητες . Πιστεύω πως το μόνο που ασκούν είναι ψυχολογική πίεση σ’αυτούς που τρομοκρατούν ολόκληρη την ανθρωπότητα. Και αν θέλετε την γνώμη μου , δρουν πολύ ανώδυνα και επιδερμικά.

β)Κακό είναι να παίζει κανείς;  όταν ο Άγγελος αναρωτιέται αν είναι μόνο παιδιά που παίζουν στο Internet έχω να του απαντήσω: Μήπως τα άλλα παιδιά που παίζουν στο χρηματιστήριο είναι πιο ανώδυνα; Μήπως οι αρχηγοί κρατών που παίζουν στις συνόδους κορυφής είναι πιο ακίνδυνοι;  Μήπως τα παιχνίδια της Monsanto και της Chevron είναι επιτρεπτά; Μήπως τα παιχνίδια των στρατηγών της Washington απέναντι  στους ταλαίπωρους λαούς του Ιράκ  , Αφγανιστάν , πρώην Γιουγκοσλαβίας και παντού αλλού είναι σωστά και τα παιχνίδια των (παιδιών) Anonymous που τα βλέπουν όλα αυτά , είναι επικίνδυνα;

γ)Μήπως είναι μόδα; Ας δούμε λοιπόν τι είναι μόδα. Μόδα είναι κάτι το οποίο πλασάρεται για να αποκτηθεί κέρδος απ’αυτόν που διαθέτει το προιόν .  Θα μπορούσε κανείς να πει ότι οι  Anonymous συνδέονται άμεσα με την ύπαρξη της κινηματογραφικής ταινίας με ήρωα τον Guy Fawkes και αυτό είναι αλήθεια. Πάντως για να περάσει μια ιδέα στις σημερινές κοινωνίες πρέπει , εκτός από διαφημιστικά τρικ , να έχει και κάποιο υπόβαθρο.
 Η επανάσταση και η αλλαγή , ήταν , είναι , και θα είναι για πολλούς ανθρώπους , κάτι το διαχρονικό και ζητούμενο. Το διαχρονικό στον κόσμο της μόδας ονομάζεται και κλασικό. Άρα λοιπόν αυτό που αισθάνθηκαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν απειλήθηκαν από τους Πέρσες , αυτό που αισθάνθηκαν οι Γάλλοι όταν επαναστάτησαν κατά της μοναρχίας το 1789 , αυτό που αισθάνθηκαν οι Σύμμαχοι όταν εναντιώθηκαν στον Άξονα το 1939 , αυτό που αισθάνθηκαν οι Αλγερινοί , οι Τυνήσιοι , οι Κορεάτες , οι Βιετναμέζοι , οι Λατινιαμερικάνοι απέναντι στους αποικιοκράτες  , οι Παλαιστήνιοι , αυτό που αισθάνθηκαν οι νέοι τον Μάη του 1968 , μπορεί να χαρακτηριστεί μόδα ;  Όταν ο άνθρωπος αισθάνεται ότι απειλείται η εξελικτική  πορεία του , τότε , καμιά μόδα δεν είναι αυτή που τον συσπειρώνει για να αντισταθεί.

γ)Είναι πληρωμένοι; Θα μπορούσαν πολύ εύκολα να είναι πληρωμένοι και αυτό  μένει να απαντηθεί με το πέρασμα του χρόνου. Εκτός από τα βασικά , μυστικά στελέχη των Anonymous , τα οποία προφανώς είναι λίγα στον αριθμό , αυτό το κίνημα (κολεκτίβα), αποτελείται και από εκατομμύρια συμπαθούντες . Αν αποδειχθεί ότι ο πυρήνας χρηματίζεται και είναι κατευθυνόμενος , να είστε σίγουροι ότι οι συμπαθούντες θα το καταγγείλουν ομαδικά πρώτοι . Ξέρουμε όλοι ότι οι χρήστες του Internet είναι πολύ ψαγμένοι και μορφωμένοι και αν διαπιστώσουν ότι πάνε να τους κοροιδέψουν η αντίδρασή τους θα είναι κατακλυσμιαία.

στ)Μήπως είναι άλλοθι του συστήματος ; Πιστεύω πως το σύστημα σήμερα είναι παντοδύναμο και δεν χρειάζεται κανένα άλλοθι , παρά μόνο ένα και μοναδικό: μια επίφαση δημοκρατίας. Αν χρειάζεται κάτι το σύστημα είναι η ανοχή τω ανθρώπων και αυτή κερδίζεται μέσα από στημένες  ”δημοκρατικές”   διαδικασίες.   ( Αν οι εκλογές άλλαζαν την ζωή μας θα είχαν απαγορευτεί) .

5)Οι θέσεις τους μπορούν να υιοθετηθούν  από σχεδόν όλους τους ανθρώπους , σ’όλον τον κόσμο γιατί είναι αυτό που μάθαμε στο σχολείο ως    ”πανανθρώπινες αξίες”    .    Όταν αγωνίζεσαι για την ελευθερία λόγου ΚΑΙ ύπαρξης  ,  για ανθρώπινα δικαιώματα  ,  ισότητα και δικαίωμα στο μέλλον  ,  όλοι οι άνθρωποι θα ταχθούν στο πλευρό σου  ,  εκτός από εκείνους που έχουν ισχυρά συμφέροντα από την διατήρηση της υπάρχουσας ανισότητας και ανισορροπίας .

6)Η υποκατάσταση θεσμών από άγνωστους είναι προβληματική.

Εδώ θα συμφωνήσω εντελώς με τον Άγγελο . Πρόσεξε όμως τη φράση που έχει βάλει ανάμεσα σε δύο παύλες :  ”-βαθιά πληγωμένων και αναξιόπιστων δυστυχώς- ”.
Ας δούμε λίγο καλύτερα την λέξη  ”θεσμός”.     Η λέξη ηθική προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη  ”έθος”   που σημαίνει συνήθεια. Ηθικό λοιπόν είναι αυτό που συνηθίζεται από τις κοινωνίες των ανθρώπων. Όταν οι συνήθειες πολλών χρόνων παραμένουν ίδιες  τότε αυτές ονομάζονται θεσμοί. Θεσμοί λοιπόν είναι οι συνήθειες των ανθρώπων που προέρχονται από παλιότερες γενιές και διαιωνίζονται μέσα στις κοινωνίες.

Όταν σήμερα ΌΛΟΙ θεωρούμε τους θεσμούς  πληγωμένους και αναξιόπιστους  ,  ποιός είναι ο λόγος να τους συντηρούμε; Μήπως ξαφνικά γίναμε όλοι συντηρητικοί και φοβούμαστε να αλλάξουμε και το παραμικρό στη ζωή μας γιατί τρομοκρατούμαστε από το καινούριο και την αλλαγή;
Έχω την άποψη , όπως και πολλοί άλλοι  (με πρώτους και καλύτερους τους καπιταλιστές δυστυχώς)   ,  πως ότι δεν μας εξυπηρετεί το αλλάζουμε . Ποιός ο λόγος να συντηρούμε πληγωμένους και αναξιόπιστους θεσμούς όταν το μόνο που εξυπηρετούν είναι η κοινωνική ανισότητα  ,  η οπισθοδρόμηση και το κλέψιμο του μέλλοντός μας; Ποιός έχει θέσει τους υπάρχοντες θεσμούς ;  ΕΜΕΙΣ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Άρα λοιπόν εμείς έχουμε και την υποχρέωση να  τους αλλάξουμε , γιατί μας  εμποδίζουν. Αν ,αυτοί που τολμούν να κάνουν το πρώτο βήμα είναι δυστυχώς ανώνυμοι , αυτό πρέπει να προβληματίσει εμάς τους επώνυμους , γιατί δεν διεκδικούμε την αξιοπρέπειά μας σε κάθε έκφανση της κοινωνικής και προσωπικής  μας ζωής.

7)Μέσα σ’όλα αυτά αναφέρεις και τη λέξη  ”εκδικητικότητα”  .
 Πρέπει να σου πω  Άγγελε ότι ο άνθρωπος  που αισθάνεται την αδικία και την καταπίεση δεν θα πάει να αντιπαρατεθεί μ’αυτά  ,  έχοντας ως όπλο την ευγένεια και την καλοσύνη. Το σύστημα έχει μελετήσει και τον Χριστό και τον Γκάντι και σήμερα μπορεί πολύ εύκολα να χειραγωγήσει συμπεριφορές τύπου   ”παθητική αντίσταση” . Την εκδικητικότητα την προκαλούν συγκεκριμένες πράξεις και άνθρωποι.

8) ”Σηματοδοτεί την απαρχή της αυτοδικίας , γνώρισμα υπανάπτυκτων κοινωνιών.”
Η αυτοδικία είναι πράγματι γνώρισμα υπανάπτυκτων κοινωνιών . Ας προσδιορίσουμε λοιπόν την σημερινή κοινωνική πραγματικότητα.
Εμείς οι αναπτυγμένοι επιτρέπουμε :
  α) το 20% του παγκόσμιου πληθυσμού να μην έχει πρόσβαση σε καθαρό νερό,
  β)  παιδιά να πεθαίνουν από την πείνα ,
  γ)  αρρώστιες που καταπολεμούνται με εμβόλιο του ενός ευρώ , να σκοτώνουν εκατομμύρια συνανθρώπους μας,
  δ)  παιδιά να δουλεύουν στα εργοστάσια της Ασίας και στα ορυχεία της Αφρικής,
 ε) δικτατορίες σε όλα τα μέρη της γης ,
 στ)  άστεγους να πεθαίνουν στους δρόμους των πόλεων,
  ζ) νοσοκομειακή περίθαλψη μόνο με πληρωμή και ένα σωρό άλλα τέτοια. Αν λοιπόν ήμασταν αναπτυγμένη κοινωνία δεν θα έπρεπε να υπάρχουν όλα τα παραπάνω ΑΡΑ  δεν θα έπρεπε να υπάρχουν και κινήματα όπως αυτά των Anonymous.
Δεν είμαστε αναπτυγμένοι όμως και γι’αυτό εμφανίζονται τέτοια κινήματα.

9)”Από που αντλούν την νομιμοποίησή τους”

Δεν ζήτησαν , ούτε και θα ζητήσουν ποτέ , νομίζω , την νομιμοποίηση κανενός . Αλίμονο αν ο καθένας που προσπαθεί να εντοπίσει και αλλάξει παγιωμένες αντιλήψεις και αδικίες ζητά την νομιμοποίηση του δυνάστη του για να προβεί σ’αυτές τις αλλαγές. Δεν μίλησαν ποτέ  εξ’ ονόματος του λαού αλλά μόνο εξ’ ονόματος όσων πιστεύουν αυτά που πιστεύουν και αυτοί.

10)Όταν λένε ότι μπορούν να ρίξουν κυβερνήσεις με ένα κλικ , το πρόβλημα δεν είναι των Anonymous αλλά των κυβερνήσεων. Όταν ΌΛΕΣ οι κυβερνήσεις έχουν σκοτεινά μυστικά , που αν αποκαλυφθούν , θα καταρρεύσουν κάτω από την πίεση του κόσμου , τότε το πρόβλημα το έχουν οι κυβερνήσεις. Εγώ ξέρω ότι όποιος δεν έχει να κρύψει τίποτε , δεν φοβάται και τίποτε .

Μετά από όλα αυτά πιστεύω ότι ο ακτιβισμός σαν των  ”Ανώνυμων” ΕΙΝΑΙ η λύση.

Τόσα χρόνια χορτάσαμε με τον ακτιβισμό των επώνυμων (δες τους ‘‘γιατρούς χωρίς σύνορα”  και έναν από τους προέδρους τους , που έγινε δικτάτορας στο Κόσοβο και υπουργός στη Γαλλία )  και καμιά αλλαγή δεν είδαμε προς το καλύτερο.
Καιρός λοιπόν να αντιδράσουμε και όλοι εμείς  σε αυτά που μας χαλάνε.
 ============================================================

Υ.Γ.1 Δεν θα τα έγραφα όλα αυτά , σε προσωπικό επίπεδο, αν δεν ήξερα ότι ο δημοσιογράφος Άγγελος Μόσχοβας ( Angelos ‏ @Mosxovas )  είναι ανοιχτός σε όλες τις ιδέες και ότι μπορεί να καταλάβει ότι μέσα από τον διάλογο μπορούμε όλοι να μάθουμε και κυρίως να καταλάβουμε.

Υ.Γ.2 Παραθέτω και όλο το κείμενο του Άγγελου Μόσχοβα από το  http://www.iefimerida.gr/blog-content/42630/οι-απειλές-των-anonymous 
και σας προτείνω να δείτε την εκπομπή του Σ. Δανέζη http://www.megatv.com/warzone/pages.asp?catid=24528

#thegameagainstGreece

πηγη